søndag den 22. marts 2009

San Francisco!

Så er vi i San Francisco! Og her er skønt!

Vi ankom i går lidt over 12 om eftermiddagen. Flyet var der ingen problemer med og det var meget nemt at tage toget fra lufthavnen til downtown San Francisco ved city hall. Her stødte vi ind i en demonstration, dem er der vist en del af her har jeg ladet mig fortælle af min lærer Deborah som har boet her. Hotellet fandt vi nemt og vi var ærlig talt ret overrasket over så pænt her er, det jo ingen hemmelighed at det var et super billigt tilbud (384$ for fly + 7 nætter med morgenmad). Da vi havde fået vores baggage op på værelset gik vi ned til Mels Diner som er nabo til vores hotel; En typisk amerikansk charmerende diner hvor vi fik gode burgers! Efter frokost tog vi ned til City Hall men protesten var ovre øv. Vi fortsatte derfor til Hayes Valley, et super hyggeligt område med lækre små butikker og cafeer og her fik vi shoppet lidt,

Vi var inde i den sødeste slikbutik i Hayes Valley de havde lakrids, og de gule karamelstænger fra frankrig og meget andet lækkert!

Efter nogle timer i Hayes Valley gik vi af Market street op til området omkring union square hvor vi shoppede lidt mere, og fik set os omkring. Ved 7-8 tiden gik vi af Geary Street tilbage til vores hotel som ligger ved Van Ness Ave og Geary St., Til aftensmad fik vi lækker italiensk mad på en lille italiensk restaurant i Hayes Valley.

I dag har stået på mere sightseeing som I nok kan forestille jer. Vi tog til Fishermans Warf, et meget turistet sted efter min mening, men hyggeligt nok og dejligt at være ved vandet. Vejret er forresten godt, solrigt og vel omkring 15 grader med en dejlig men til tider lidt kold vind, men hvor er det et dejligt vejr i forhold til hvad vi er vant til i NY.

Vi tog med et 1 timers bay cruise og sejlede under Golden Gate Bridge og forbi Alcatraz. Vi så selvfølgelig også de søde søløver ud for Pier 39 de ser ud til at have det godt!
Efter vores cruise gik vi hen og købte billetter til en tur til Alcatraz på torsdag kl. 10. Det bliver spændende!

Vi gik lidt væk fra Fishermans Warf og fandt en vildt hyggelig cafe på francisco st., hvor vi fik lækker sandwich og salat og det var rigtigt brød og rigtigt salat og lækre grønsager mmmm! Herefter fandt vi lombard st., tog billeder og tog en af de famøse cable cars til union square!

For enden af lombard st.

Herfra tog vi metroen til Castro og herfra gik vi til kvarteret, Mission. To rigtig hyggelige kvarterer med sjove cafeer, vintage shops og små specialbutikker.

En lyserød genbrugsbutik, er det ikke fint!

I aften skal vi mødes med Victoriano og en anden spansk fyr fra EF som også er i San Francisco og med dem skal vi til middag på en tysk restaurant i Hayes Valley hehe det kan I tro Tine og Sabine ser frem til de savner jo deres mad!

Vi har forresten købt et citypass det er rigtig smart for det koster 59$ og inkluderer fri transport med metro, bus og cable cars i 7 dage + admission til Aquarium, SF museum of modern art, california academy of
sciences, bay cruise (det vi var med i dag) og enten exploratium eller de young museet.