søndag den 29. marts 2009

Mere San Francisco!

Så er jeg tilbage fra San Francisco og nogenlunde udhvilet efter en hel dag i sengen med Eclipse, nr. 3 i Twilight Sagaen. Fik ikke skrevet i de sidste dage af turen så her får I lige en hurtig og ufuldstændig update:'

Onsdag sov vi længe, det havde vi brug for og ved 12-tiden tog vi hen til Dottie Blues Cafe, som vi havde læst om i min SF guide, en temmelig legendarisk morgenmadscafe der også betød at vi skulle stå i kø i en halv time før vi gik et bord. Vi fik en lækker brunch: Scrambled eggs, stegt skinke, frisk frugt, grapefrugt juice, pandekager og et stykke tærte. Det var så lækkert og vi blev meget mætte selvfølgelig:D Herefter tog vi til Golden Gate park for at besøge De Young museet og her besøgte vi de to nuværende specialudstillinger: Andy Warhol og Yves Saint Laurent. Rigtig gode udstillinger!

Bemærk i øvrigt min nye kjole, som jeg har købt i min nye yndlings butik, Villains, i Haight Ashbury. Her købte jeg desuden også en t-shirt, et par shorts og et par sandaler.

Torsdag stod vi tidligt op og spiste morgenmad på hotellet inden vi tog mod Fishermans Warf, vi skulle med Alcatraz båden kl. 10. Vejret var perfekt og vi var i god tid så vi havde tid til at gå lidt rundt ved Fishermans Warf uden at støde ind i de mange turister , der var her sidste gang vi var her. Vi var også henne og se på de søløver der bor der, de var meget søde og lå og dovnede den.


Turen til Alcatraz var utrolig spændende og på øen så vi først en film om Alcatraz og derefter gik vi op til fængselsbygningen og fik en audi guided tour, det var rigtig godt og dejligt at gå rundt alene så man rigtig kunne koncentrere sig om det der blev sagt i høretelefonerne. Der var desuden en hel fantastisk udsigt fra Alcatraz over ”the bay” og San Francisco. I museumsshoppen på øen var der en tidligere fange, Darwin Coon, som har skrevet en bog om livet på øen. Han var dog en mand af få ord, og da en ung ivrig pige gik hen og præsenterede sig og spurgte ham hvordan fængselslivet var, svarede han blot ”a living hell”.


Udsigt fra Alcatraz over Golden Gate Bridge
Udsigt fra Alcatraz til San Francisco


Da vi kom tilbage til ”fastlandet” var vi sultne og vi fandt en lækker restaurant med udsigt over vandet og her fik jeg en lækker lækker tunsteak mmmmm. Efter en god frokost gik vi hen til Aquarium of the Bay (admission til akvariet var inkluderet i vores city pass). Det var sjovt at gå igennem tunellerne hvor fiskene svømmede omkring os men det var et lille akvarium og vi var færdige efter 30 min.

Om aftenen tog vi til kvarteret Mission og gik herfra til Castro. Vejret var mildt på trods af det var aftenen og vi nød at gå en dejlig tur i kvarteret. Lidt uden for Castro fandt vi en Indisk restaurant og da hverken Tine eller Sabine har prøvet indisk mad før, spiste vi her, mmm god mad!


Fredag var vi tidligt oppe igen og tog til Golden Gate Bridge. Igen var vejret perfekt, og det var et smukt syn der mødte os da vi kiggede mod San Francisco, som var badet i den tåge San Francisco er så kendt for. Vi gik over broen og tilbage igen, en god, lang og fantastisk tur!




Herefter tog vi tilbage til byen og tog på SF MOMA. Vi blev her dog kun i 45 min, vejret var godt så vi ville gerne uden for og nyde det:) vi købte os nogle sandwiches og satte os over i Yerba Buena Gardens og nød solen. Det var skønt! Efter nogle timer her gik vi ned mod Embarcadero og South Beach og hen til Ferry Building, et sandt kulinarisk mekka med specialbutikker inden for alt gastronomisk fra champignoner og oste til olier og grise dele:S Vi fandt en lækker italiensk is butik og her købte vi en lækker is. Jeg fik en med Passionsfrugt sorbet, brombær sorbet og orange-chokolade sorbet – SÅ lækkert! Herefter tog vi en tur med sporvognen, og jeg fandt en boghandler og købte nr. 2 i Twillight triologien, New Moon.



Foran SF MOMA

Om aftenen tog vi til Mission og fandt en mexicansk restaurant der så god og meget populær ud (vi ventede 1½ time på et bord!) Men maden var lækker og det var jo vores sidste rigtige aften i SF.

Lørdag morgen fik vi pakket og checkede ud omkring kl. 11.30. Vi skulle først med et fly kl. 10.15 om aftenen og efterlod derfor vores baggage på hotellet og gik ud for at opleve byen en sidste gang. Vi gik ned til Hayes Valley og fandt et lækkert sted, The Crepe House, hvor vi spiste brunch – omelet med spinat, feta, oliven og pinjekerner, brasekartofler og youghurt med frisk frugt. Efter et par timer gik vi tilbage og fik dessert: Crepe med frugt og vanilieis!

Vejret var endnu en gang perfekt og vi og til Mission Dolores Park i Mission og nød det gode vejr og jeg min gode bog. Sidst på eftermiddagen gik vi tilbage til hotellet og så var det mod lufthavnen. Jeg var over halvvejs i min bog og købte her derfor nr. 3, Eclipse så jeg var sikker på at have læsestof til i dag. Flyturen gik endnu en gang godt og vi ankom i NY kl. 6.40 lokaltid fra JFK tog vi en Taxi til Tarrytown og så stod den ellers på søvn:)

Det har været en helt fantastisk tur og vi har oplevet så meget og hvor er San Francisco en dejlig by! Vi er dog klar over vi var heldige med vejret som til tider var nærmest sommerligt! Sol hver dage, intet regn og temperaturer på 15-22 grader! Og jeg er da også blevet lidt solbrændt:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar