mandag den 16. februar 2009

Dejlig lang weekend!

SÅ ER DER BILLEDER

Så er jeg tilbage på skolen. Det har været en dejlig lang weekend ( i dag var helligdag så ingen skole!)

Torsdag tog vi til Sleepy hollow på EF's stambar og det var rigtig sjovt! Hver torsdag er baren proppet med EF studenter så der er gang i den! Inden da hyggede Sabine, Tine og jeg på mit værelse med chineese food, chips og oreos!

Fredag tog vi tine, sabine, pascal og jeg til manhattan efter skole og vi tog på MoMa, det er gratis om fredagen kl 16 - 20. Det var en fantastisk oplevelse, og meget af det nåede jeg ikke at se (hele 3. etage) men jeg så popart og en masse picasso, monet, matisse, chagal osv. og en marlene dumas special udstilling.
Meget interessant men lidt creepy bl.a. børn der er hængt og døde mennesker og sådan men meget interessant. På Moma købte jeg også en lille bog om Andy Warhol.


Efter Moma tog sabine, tine og jeg til greenwich village (pascal tog hjem han var ikke helt på toppen) og her fandt vi en lækker mexicansk restaurant. Bagefter tog vi på et lille konditori hvor jeg fik en himmelsk chokoladekage!




Lørdag, Valentines day, var det meningen vi bare ville blive på skolen og slappe af og det gjorde vi da også, og jeg fik vasket! Men om eftermiddagen spurgte tines nabo, bashaick (tror nok det sådna hendes navn staves, hun er fra tyrkiet) og vi ikkke ville med hende til long island city hvor hendes onkel bor, men da hendes onkel og hans kæreste var på romantisk weekend, kunne hun låne lejligheden. Så det gjorde vi så og her lavede vi lækker mad og så film og spiste chips og cookies mmmm. Lejligheden ligger lige ud til vandet så vi kunne se manhattans skyline og empire state building som i dagens anledning havde rødt lys. RIgtig hyggeligt:) Så ja vi så film og hyggede til kl. 2 og derefter sov vi:)




Udsigt fra en lille udsigtspost lige neden for lejligheden i Long Island City.

Søndag tog vi i Central Park og gik en dejlig lang tur. Efter lidt tid fandt vi en cafe i området omkring central park ved upper west side, og vi fik da også shoppet lidt i en fin lille butik. Jeg købte en flot sølvhalskæde og en sød hårbøjle. Derefter gik vi ned af columbus avenue og omkring 57th street fandt vi en cubansk restaurant, hvor vi fik lækker mad og hørte cubansk live musik hehe det var sjovt. Da vi havde spist tog vi en taxi tilbage til lejligheden og så Alfie og spise flere chips og cookies hehe denne weekend har været usund så må lige tage mig sammen i den kommende uge:)





Da vi havde ryddet op og gjort rent i lejligheden i dag, tog vi til grand central. Baschaick tog tilbage til tarrytown, hun var lidt småsyg, men tine, sabine og jeg mødtes med pascal og peter og tog til brooklyn bridge og gik over den. Meget smukt og vejret var dejligt, hvilket det har været hele weekenden. Vi gik en tur i Brooklyn Heigths (meget smukt område, men sikkert pisse dyrt for husene er så fine og perfekte!).








Pascal og Peter tog hjem (dem der bor i midtown på manhattan) og sabine, tine og jeg tog på Peters anbefaling hen til et pizzeria nede ved vandet ved brooklyn bridge. Her stod vi i kø i 20 min udenfor for at komme ind og få et bord! Det et meget populært pizzeria og ikke uden grund for pizzaerne var så lækre!




Da vi havde spist tog vi subwayen til Greenwich village og her shoppede vi lidt (jeg købte et par grå converse og en lækker cardigan) og efter lidt tid fandt vi et sted og spise dejlig is mmm. Så gik turen tilbage til grand central og tarrytown og nu sidder jeg så på skolen igen:) Min roommate er tilbage fra L.A. så hende og hendes venner sidder på værelset og ser film. Jeg går nu snart op og tager et bad for det trænger mit hår især til!

Dejligt med en lang weekend, nu er der kun 4 skoledage tilbage til næste weekend:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar