søndag den 10. maj 2009

Weekendsupdate

Så får I også lige en update fra weekenden...

Fredag gik jeg en tur i financial district og wall st. inden mødtes jeg med kasper dam og niklas ved 14-tiden ved south ferry og efter frokost på mcd (min 2.gang på mcd i USA, deres 43. gang) tog vi til Liberty Island og så Frihedsgudinden. Det var cool! Vejret var perfekt så bådturen der over var også super og man har jo en skøn udsigt! (Billeder følger når jeg får dem fra Dam) Om aftenen spiste vi på "Toms Restaurant" på 112.st & Broadway, som er kendt fra tv-serien Seinfield. Bagefter tog vi til East Village og her havde vi en super bytur på diverse barer og spiste middag på en japansk restaurant kl. 2 om natten inden vi fortsatte byturen på en irsk bar. Jeg sov på gulvet hos Dam og Nicklas ellers havde jeg skulle tage toget allerede kl. 1.50 så hurra for dem.

Lørdag spiste vi brunch på en cafe ved houston st. i kvarteret omkring soho og derefter skulle dam og nicklas tilbage til hotellet og hente deres ting inden de skulle i lufthavnen, buhu så jeg fik sagt farvel til drengene og tog tilbage til skolen og sov en lang 4-timers lur inden Tine og jeg bestilte kinesisk mad mmmm...

I dag tog vi til Manhattan og først på et dejligt loppemarked på upper east side. Derefter tog vi ind i Central Park og gik en dejlig tur hele vejen op til inden af Central Park ved 110th st.
Folk spiller baseball i central park

Herfra gik vi videre uptown til Columbia University. Der er så hyggeligt kan I tro.
Nice udsigt over Harlem


Til middag fik vi autentisk soul food på "Sylvia's" på 126th street. En Harlem legende der har haft besøg af flere kendte politikere og vist senest Barack Obama. Der var i hvert fald et billede af Obama og ejeren af restauranten, Sylvia:D Det var sjovt at prøve og uhm jeg fik kylling med en lækker bbq sauce på og ved siden fik jeg bønner og verdens bedste hvidløgskartoffelmos. Det var en fryd at få mad med hvidløg i, ikke engang på den græske restaurant i tarrytown putter de hvidløg i maden:( (I hvert fald ikke nok til min smag.)



Så er der 4 uger til jeg er hjemme igen. Det ret mærkeligt at tænke på. Og ret trist faktisk. Jeg er virkelig kommet til at holde af New York og jeg ved at jeg kommer til at bo her engang. Bare et par år eller et halvt år i det mindste kunne være så fantastisk. Det er virkelig det fedeste sted og elsker alle de charmerende kvarterer. Jeg savner dog også København og familie og venner derhjemme så det bliver da rart at komme hjem, men det bliver ikke uden vemodighed at jeg siger farvel til NY.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar