søndag den 24. maj 2009

2 uger til jeg er hjemme:O

Ja søndag om 2 uger er jeg hjemme igen:O

Klokken er 10.30 herovre og kl. 11 skal jeg mødes med Tine, spise morgenmad og så afsted til Bronx Zoo jubii! Tænkte jeg lige måtte få opdateret lidt på min blog, men billeder får jeg uploadet en anden gang:)

Sidste fredag var vi til Perry Garganos butiksfest i Williamsburg. Jeg havde inviteret Tine og Angel med og det var rigtig sjovt og gud hvor jeg elsker Williamsburg. Jeg vil bo der! Marcy havde givet Tine og jeg lov til at crashe på hendes sofa den nat for kl. 7.30 næste morgen skulle vi med bussen til Boston fra Penn Station så det var rigtig dejligt at vi kunne overnatte hos hende i Manhattan. Vi var temmelig trætte næste morgen da vi skulle op kl. 6 efter 4-5 timers søvn men vi klarede os og kunne sove i bussen. Vi ankom til Boston efter 4 timer og tog mod Harvard med det samme. Vi fik en guided tour deroppe og det var sjovt at høre små anekdoter som fx. at statuen af John Harvard i virkeligheden ikke er af ham for ingen ved hvordan han så ud og man ved stadig ikke hvem der så stod model til statuen. Harvard er et smukt universitet g campus men jeg er helt sikkert mere en Berkeley(university of California) type!
Da vi havde udforsket Harvard tog vi ind til Boston og gik en lang tur rundt i Boston (vi havde trods alt til kl. 20) Det var spændende at se Boston men det er nu ikke min favorit by. Arkitekturen var jeg ikke helt vild med, der var så pænt og ordentligt og ja jeg ved ikke, Boston var fint men jeg ville ikke bo der hvis jeg kunne vælge:)

Søndag var vi selvfølgelig trætte og jeg sov 80% af dagen kun afbrudt af et par timers eftermiddagste, små sandwiches og scones (verdens bedste blåbr scones!) hos TeaRoom i Tarrytown. Mmm det er nu dejligt!

I løbet af sidste uge har den stået på internship for mit vedkommende, jeg var nede og se Ground Zero med min nye ven Patricio, en arkitektstuderende fra Brooklyn som skal til København til sommer for at læse dansk møbeldesign og som jeg tilfældigvis mødte på en bar en aften, og så har jeg skulle sige farvel til min belgiske ven Simon som rejste i går:( Så fredag var vi en gruppe på 10 nede og spise på den græske i Tarrytown og bagefter tog vi til en privatfest på den brazilianske restaurant som nogle asiatere fra skolen havde arrangeret. Det var vildt sjovt faktisk og dejligt ikke at skulle tænke på det sidste tog, nej vi ringede bare efter Kleber da vi ville tilbage til skolen. (Kleber er en legendarisk taxi chauffør som alle EF studerende ringer til når de vil ha en taxi. Jeg tror aldrig han sover)

I går fik Tine og jeg så sagt farvel til Simon om morgen inden vi tog mod NYC. Vi tog til Fort Greene i Brooklyn hvor de hver lørdag har et stort loppemarked som jeg selvfølgelig ville besøge eftersom jeg eeelskeer loppemarkeder. Jeg købte tre fine vintage halskæder, men nu har jeg så også lovet mig selv ikke at købe flere halskæder for har købt så mange. Bagefter tog vi tilbage til Manhattan til Young Designers Market på Mulberry st. hvor jeg købte et par panda ørenringe:) så fint. Vi spiste en tidlig middag i Little Italy hvor der var en parade og masser af mennesker.

I dag står den så på Bronx Zoo jubii..:D

Og om 2 uger skal jeg så hjem. Det ved jeg ikke helt hvad jeg synes om. Men i bund og grund bliver det dejligt eftersom jeg får set min familie og dejlige venner igen:) De sidste 2 uger her bliver såå travle med Niagara Falls næste weekend og vi skal stadig få tid til at komme op i Empire State Building og tage på The Metropolitan Museum of Art og så er der jo også en masse last minute shopping, graduation på torsdag og vist nok en partybus på tirsdag.

Billeder må jeg uploade en anden gang sorry har lidt travlt:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar