torsdag den 22. januar 2009

update

Har en mellem lektion lige nu, så har tid til at skrive lidt opdateringer :)

søndag tog vi til palisades mall og shoppede og spiste og "hang ud". Jeg købte to cardigangs og en tanktop i abercrombie & fitch, noget undertøj i victorias secret og en rigtig sød kjole fra deres underlinje "pink" og en så flot og fin lille sort festtaske fra Armani Exchange. Den skal jeg nok ligge billeder op af:)



Mandag fortalte Erik fra sverige og khang fra norge at de tager hjem på lørdag. Khang har fået et jobtilbud han ikke kunne modstå og erik savnede livet derhjemme. Vi besluttede os derfor for at gå ud og spise i tarrytown og det gjorde vi så på en græsk restaurant det var ganske godt:) derefter tog vi på baren "stand in pub" og spillede pool, dart og havde det rigtig sjovt. Sabine, Erik og jeg blev der til ved 2-tiden.

Det kan virkelig betale sig at "tippe" bartenderne for så giver de også omgange af og til.



Tirsdag var inaguration day og vi så ceremonien på skolen. Havde rigtig tænkt mig at tage ind til times square bagefter, men havde mine første timer i "graphic art" som jeg ikke ville gå glip af. Det var en vildt god lærer og det var fedt at få ens kreative side udfordret. Computerne var ikke klar endnu (der skal installeres photoshop) så i stedet blev vi undervist i basis ting om design og analyserede nogle billeder og desuden skulle vi lave en hurtig collage hvor vi benyttede os af et af begreberne i design (balance, kontrast, gentagelse etc.) Det var to gode lektioner:) Til næste tirsdag skal vi lave et billede / collage hvor vi uden brug af ord skal udtrykke en følelse (jeg trak "uncertain") så det skal jeg lave på søndag:) Da Sabine og jeg havde fri kl. 16.50 tog vi med khang og erik og pascal (fransk dreng som bor på manhatten hos en af hans forældres venner) til manhatten hvor pascal viste os et super sushi sted tæt ved union square og east village. mmm det var så lækkert:)

Derefter tog vi tilbage til times square, købte biobilletter til "seven pounds" med will smith, og mens vi ventede på filmen (vi skulle se den to timer senere kl. 22.20) tog vi hen på en mexicansk / amerikansk restaurant. (Sabine og khang spiste ikke så meget på japansk resturant så det var sultne og erik og jeg delte en kæmpe is dessert med chokoladekage og is mmmmmmmmmhh). Filmen var okay omend vi var trætte, og vi var tilbage på skolen ved 2-tiden.



I går, onsdag havde jeg mine første to lektioner i TOEFL forberedelse. TOEFL er en eksamen man skal have hvis man søger ind på et engelsk talende universitet. Ikke at jeg har de store planer om det, (det ville være for dyrt men mand jeg gad godt bo på manhatten for altid!) men eksamen er god at have. Det var nogle svære timer, hvor vi prøvede små eksempler fra eksamen der består at fire dele (reading, listening, writing & speaking) og tager ca. 4 timer. Jeg vil forsøge at tilmelde mig den snarest muligt for der er ca 2. måneders ventetid. Om aftenen tog erik, sabine og jeg ind og så "phantom of the opera"! Jeg havde bestilt billetterne om morgenen. Billetterne var dyre (122 dollars stykket) men det var det værd! vi havde rigtig gode pladser og musicalen var fantastisk!! Vi skulle se musicalen kl. 8 så inden da tog vi hen på en amerikansk restaurant/cafe, "Applebees" Her fik jeg min første burger i USA (de er så klamme dem man kan få på skolen, så har holdt mig fra dem). MMMH men den her var god og det samme var de medfølgende pommes frites:D

I dag står den på afslapning og her omlidt har jeg en media lektion "media & society" og derefter en times frokost og så to lektioner TOEFL preparation. Så først færdig kl. 16.50 igen (samme tidspunkt som jeg slutter mandag, tirsdag og onsdag puha det lidt hårdt )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar