onsdag den 15. april 2009

Partybus og Manhattan

Hey så er det vist tid til en hurtig update, inden jeg skal op på værelset og pakke til Washington turen i morgen!:)

Min roommate stephanie tog hjem i fredags så vi fik lige taget et afskedsbillede:) Jeg har allerede fået en ny roommate; Julie fra den fransktalende del af Schweiz. Hun er sød og stille og rolig så ingen problemer der!

I torsdags var der Bus Party! 59 mennesker i en party bus med sofaer og dicolys og masser af alkohol. Det var super sjovt og rart at feste lidt igen. Bussen kørte rundt fra kl. 23 - 3 så fredag var jeg godt nok lidt træt men afsted til mit internship skulle jeg jo. Det gik skam også helt fint men var træt da jeg kom tilbage til skolen fredag aften.







Lørdag tog Tine og jeg til Manhattan. Da vi var på vej derind skrev marcy at hun blev nødt til at udskyde Mexico turen til tirsdag for da hun var i lufthavnen og skulle checke ind fandt hun ud af hendes pas var udløbet. Ups:P Men hun var sød og sagde at hun ville overnatte hos hendes veninde så vi stadig kunne være i lejligheden fra lørdag til søndag! Meget meget sødt af hende synes jeg godt nok. Nå men Tine og jeg vi mødtes så med Ida fra Farum og to af hendes veninder. De er på en 3 ugers USA tur og har i de første 10 dage været til New York og de tager så videre til Maryland i morgen hvor Ida's veninde Mai Mona har familie. Det var super hyggeligt at se dem og sjovt at møde en veninde i New York af alle steder. Vi tog til Dumbo, Brooklyn hvor der var indendørs loppemarked. Her fandt jeg en utrolig smuk halskæde og en sjov ugle broche i pink. Efter en sen frokost skiltes vi og Tine og jeg tog til West Village hvor Marcy bor. På vejen handlede vi ind i Balducci's - en tro kopi af hvordan jeg er sikker på supermarkederne i himlen ser ud! Det er et luksus supermarked i en utrolig smuk gammel lys bygning med højt til loftet og alt hvad hjertet kan begære af økologiske kulinariske lækkerier.

Aftenens menu stod på følgende:
Varm gedeost på fuldkornsflute
Pasta med tomatsovs og lækker salat med hjemmelavet hvidløgsdressing og mere fuldkornsflute
Häagen Dazs is med hvid chokolade,hindbær og chokolade trøffel

Efter vi havde handlet ind til middag gik vi over til Marcys lejlighed men stoppede da lige på vejen ved et lækkert bageri for at købe eftermiddagskage med: Cheesecake med hindbær og en applepie. MMMM

Vi nød at komme tilbage i lejligheden vi var gennemblødte efter en regnfuld dag og vi faldt straks til rette i sofaen og spiste vores eftermiddagskage og så reality TV resten af eftermiddagen (og aftenen). - Real housewives of New Jersey, Real Housewives of New York, The Millionaire Matchmaker, nye afsnit af the Hills m.m.)

Det var en dejlig aften og så skønt at ha et køkken og et TV, begge ting vi har savnet meget!

Søndag spiste vi en dejlig hjemmelavet påskebrunch - Omelet med broccoli, champignon, gulerød og gedeost. Og god appelsinjuice! Da vi havde spist og ryddet op begav vi os ud i det smukke påskevejr. (Vejret skifter hele tiden, den ene dag regn den næste smuk sol!) Søndagen gik så med at gå en dejlig tur først rundt i det trendy Meatpacking District, en dejlig tur langs Hudson floden ned til Greenwich village, Soho og East Village. Ved sidstnævnte destination fandt vi desuden en biograf der kun viser independent movies og her så vi Sunshine Cleaning. God film! Efter filmen gik vi til Little Italy og fik et lækkert italiensk aftensmåltid.

Jaah nogle af træerne er begyndt at blomstre! Det er meget smukt men jeg vil ha mere og som vejret skifter hele tiden går der stadig lidt tid før alt er grønt!


Det var en dejlig påskeweekend som I nok kan høre:)

I morgen tager vi til Washington D.C og her bliver vi til på søndag. Jeg vender tilbage i næste uge:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar