onsdag den 8. april 2009

Jeg har det stadig godt:)

Så har jeg lidt tid til at give en update af de ca. 10 dage der er gået siden jeg kom tilbage fra San Francisco. Først og fremmest har jeg fået læst den fjerde og sidste bog i Twilight sagaen færdig. Det er en meget anbefalelsesværdig serie! Filmen til bog nr. 1, Twilight, har jeg også fået set, den var dog ret skuffende. Nok om det.

Sidste uge gik hurtigt, jeg har fået nyt skema og har nu mandag – onsdag til kl. 13, torsdag til kl. 11.40 og fredag til kl. 10.10. Det betyder at jeg kan få arbejdet en masse hos Yellow Sky Agency, hvilket jeg sætter pris på, det er super spændende og jeg føler jeg lærer en masse jeg kan bruge senere hen. Skolemæsisgt har jeg nu dover et fortsættelsehold af MEART fagene Media & society og Graphic Art, også Photography. Vores lærer er fotografen Mark Sedan, han er god men også lidt excentrisk og ja, en typisk kunster vel. :) Derudover har jeg fagene: American history, current issues og advanced vocabulary (som jeg nok skifter ud med American short fiction).


I fredags efter mit internship mødtes jeg med David fra min skole og hans tyske veninde, som sjovt nok også hedder Nadine og hendes mor da to sidstenævnte er på en uges ferie i New York. Vi drak et par øl og derefter mødtes vi med nogle af Davids amerikanske venner og tog på irsk pub. Det var rigtig sjovt, og vi nåede kun lige præcist det sidste tog hjem. (1.50) Lørdag tog Tine og jeg til Manhattan da jeg havde en tid hos frisøren eftersom mine hårspidser var ulideligt splittede og tørre. Det er der nu taget hånd om! Inden frisøren fandt vi en skøn morgenmadsrestaurant tværs over for grand central der påstår de har new yorks bedste morgenmad. Vi fik friskpresset appelsinjuice og delte en omelet med gedeost, spinat og champignon, Müsli med youghurt og frugt og blåbærpandekager. MMM det var skønt! Efter frisøren gik vi lidt rundt i midtown og ved 19-tiden tog vi til East Village og gik en skøn tur her inden vi fandt en lækker japansk restaurant og spiste sushi og teriyaki beef. Endnu et skønt måltid!


Søndag var vejret skønt og Tine og jeg tog en taxi til Blue Hill Farm, som ligger i nabobyen til tarrytown. Det er en økologisk landbrug med en smuk gård og mange dyr. De har en meget fin og kendt restaurant (ejeren er en af dommerne i ”Top Chef”) hvor al maden stammer fra landbruget. Det er dog også en dyr restaurant (68$ for 4-retters frokostmenu og det jo eksl. 15-20% tipping og drikkevarer så ville ha været en lidt for dyr fornøjelse for os) så vi købte nogle lækkert brød og kage ved Blue Hills cafe i stedet som vi nød i solen på gårdspladsen. Herefter gik vi en tur rundt ved gården og så køer, grislinger, grise, høns, gæs, får m.m. Til en fotoopgave jeg havde til min Photography lektion i dag tog jeg en masse billeder som I kan se et udvalg af her.










Rigtig søde dyr og det var en rigtig god dag kan I tro! Her købte vi også en lækker pose kaffe til den familie, som Tine kender som vi skal bo hos når vi tager til Washington i næste weekend!


I den her uge arbejder jeg mandag, onsdag, torsdag og fredag. I dag var jeg invitereret med til et møde med en af de nye klienter, Reco Jeans, som laver denimjeans af recycled bombuld. Det er rigtig spændende at blive involveret så meget i alt det der sker og især to ting ser jeg frem til i den kommende tid. I slutningen af April er der photoshoot for en af klienterne, Perry Gargano som laver super fede smykker og d. 2. maj afholdes der et Womens Mafia / Yellow Sky agency fashion show med klienternes tøj og smykker. Det bliver rigtig sjovt.


Marcy tager forresten til Mexico i weekenden og 10 dage frem så i næste uge arbejder jeg fra min computer af. Hun er så sød og har givet mig nøgler til hendes lejlighed så Tine og jeg fra lørdag til søndag kan overnatte der og vi har planlagt at udnytte adgangen til et køkken med et skønt hjemmelavet aftens- og morgenmåltid! Lørdag planlægger vi at tage på Brooklyn indoor Flea Market og søndag tager vi nok på Metropolitan Museum of Art. Vejret skulle ikke blive så godt i weekenden så derfor er det indendørs aktiviteter vi har planlagt. Vejret er i det hele taget lidt skod her. Den ene dag er det pragtfuld vejr og den næste dag regner det og er koldt. Sådan har det været de sidste par uger.:S Håber snart det bliver RIGTIGT forår!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar